donderdag 7 november 2013

Homemade

Wanneer ik zelf iets maak, helemaal 'from scratch', geeft dat een heel goed gevoel. Net een klein kind dat naar De Efteling mag (alhoewel ik nu nog steeds superblij reageer als ik daar ben). Iets bakken, knutselen, handwerken, noem maar op. Ik word er blij van! Ik was dan ook supertrots op mijn zelfgebreide knitten. Hek van de dam, ik had het breivirus te pakken. Mijn zus was ook enthousiast en kwam aan met een patroon voor een poef. Aangezien op korte termijn mijn schoonzusje jarig was en ik graag een origineel en persoonlijk cadeau wilde geven, besloot ik een poef voor haar te breien. Bloed, zweet en tranen... nou ja, dat nou ook alweer niet, maar wel een RSI-arm van al dat gebrei... en TADAAA!

Homemade poef in pasteltinten: cadeautje voor mijn schoonzusje

Ik ben er trots op en gelukkig was mijn schoonzusje er ook heel blij mee. Superleuk als er zomaar iets ontstaat uit je eigen handen, wat je normaal nooit maakt. En het weer (herfst in het kwadraat!) is perfect om lekker op de bank of aan je eettafel aan het knutselen of handwerken te slaan. Ook een goede bezigheid met dit weer is iets lekkers bakken of koken. Stoofpot, erwtensoep en stamppot komen allemaal bij ons weer op tafel nu. Grappig he, dat je daar nu zo'n ontzettende zin in krijgt. Net als in die verschrikkelijke pepernoten. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze heerlijk, zeker die met chocolade. Maar ik word er zo ontzettend misselijk van... wanneer ik de hele zak weer eens leeg eet in plaats van een paar te pakken (zeg nou zelf, dat is toch onmogelijk?). Wat dat betreft wel goed dat ik nu geen werk heb, want op het werk nam iedereen altijd zoveel lekkers mee, zeker met de feestmaand in het vooruitzicht. Waar ik nu ook iedere ochtend ontzettende zin in heb is mijn homemade muesli/cruesli. Superlekker en ook nog gezond (ja echt, ik weet wat ik erin heb gedaan)! Beetje yoghurt, bosbessen en stukjes pure chocolade erbij en het is het perfecte begin van mijn ochtend.

Homemade muesli: genieten!
Waar krijg jij zin in nu het weer omslaat en het najaar definitief zijn intrede heeft gedaan?

2 opmerkingen:

Laat hier je reactie achter: