maandag 28 juli 2014

MmmMaandag: Reinigende groene soep

Als je eenmaal je eigen soepen maakt, ben je om. Het is super makkelijk, snel, gezond en smaakvol. Toen ik een keer geen zin had om te koken kocht ik weer eens een pak soep uit de supermarkt... ik was meteen genezen. Dat had niets te maken met soep. Waar was de mooie kleur, waar waren de smaken en wat doen al die rare ingrediƫnten met namen die je niet kunt uitspreken in mijn soep? Hieronder een lekker soepje om uit te proberen. Ja, hij is groen, maar hij is echt lekker en smaakt naar meer!

Diner - Reinigende groene soep (2-4 p.)

Wat doe ik erin?
1 ui, 1 prei, 1 venkelknol, 1 struik bleekselderij, 1,5 liter bouillon (bijvoorbeeld kippenbouillon), wat peterselie, wat nootmuskaat en peper en zout.

Hoe maak ik het klaar?
Verwarm olie in een soeppan. Versnipper de ui en fruit deze met wat zeezout in de pan. Was en snijd ondertussen de prei en de venkel en voeg deze ook toe. Was en snijd de bleekselderij en voeg deze samen met de bouillon toe. Breng alles aan de kook en laat op laag vuur ongeveer 20 minuten koken. Haal de pan van het fornuis, voeg wat peterselie, nootmuskaat en peper toe en pureer alles met een staafmixer. Geniet ervan!

Reinigende groene soep

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter: