maandag 1 september 2014

MmmMaandag: Soep met sobanoedels en groene asperges

Weer een lekker snel en gezond soepje. Eenvoudig te bereiden mét asperges en een aziatische toon.

Soep - Soep met sobanoedels en groene asperges (4 p.)

Wat doe ik erin?
100 gram sobanoedels (Japanse noedels van boekweit (o.a. verkrijgbaar bij de Xenos)), groene asperges, paddenstoelen (ik ben zelf geen fan van champignons, dus voor mij een mix van allerlei andere paddenstoelen), 1,5 liter groentebouillon, 50 ml sojasaus, wokolie, peper, wat limoensap en een handje ongezouten cashewnoten per bord.

Hoe maak ik het klaar?
Was en snijd de asperges in stukjes (harde achterkant verwijderen). Verhit de wokolie in een soeppan en bak de asperges zo'n 5 minuutjes. Voeg daarna de in stukjes gesneden paddenstoelen toe en bak nog 2 minuten. Schenk daarna de bouillon erbij en breng de soep aan de kook. Voeg tot slot de sobanoedels toe en kook de soep 5 minuten. Als smaakmaker voeg je nu de sojasaus, peper en limoensap toe. Roer goed door en verdeel de soep over de borden. Strooi bij allemaal een handje cashewnoten er overheen en klaar is je soep. Smakelijk!

Soep met sobanoedels en groene asperges

Op zoek naar meer lekkere en gezonde recepten? Check dan ook mijn andere recepten.

Automatisch een e-mail ontvangen als er weer een nieuw bericht van mij verschijnt op deze blog? Laat dan je e-mailadres achter op mijn homepage bij 'volg mij per mail'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter: