donderdag 12 juni 2014

Creëer je eigen kracht

En? Zijn jullie nog steeds goed bezig met jezelf te waarderen? (zie post van dinsdag) Hier nog wat extra inspiratie. Mocht je toch een negatieve gedachte hebben, mocht je innerlijke criticus toch even flink tegen je tekeer gaan, mocht angst je vastpakken, draai het dan gewoon om. Huh? Ja, omdraaien! Hier een paar voorbeelden van Dr. Susan Jeffers uit 'Niet durven, toch doen!'.
Gedachte/uitspraak vanuit ZWAKTE -> gedachte/uitspraak vanuit KRACHT

Ik kan het niet -> Ik doe het niet
Ik zou het moeten doen -> Ik zou het kunnen doen
Het is mijn schuld niet -> Ik ben zelf verantwoordelijk
Dat is een probleem -> Dat is een mooie gelegenheid
Ik ben nooit tevreden -> Ik wil leren en mezelf ontplooien
Het leven is een strijd -> Het leven is een avontuur
Ik hoop -> Ik weet zeker
Had ik maar -> De volgende keer
Wat moet ik beginnen? -> Ik weet dat ik het aankan
Het is verschrikkelijk -> Het is een leerzame ervaring

Dus gewoon lekker omdraaien al die vervelende, kritische, negatieve gedachten en uitspraken. Meteen zodra je jezelf er op betrapt. Besef bij alles wat je doet: Ik ben geen verliezer, omdat ik het niet gehaald heb, maar ik heb gewonnen omdat ik het geprobeerd heb! YOU GO GIRL!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter: