zaterdag 21 juni 2014

Sore today, strong tomorrow!

Dé drie belangrijkste pijlers voor een healthy lifestyle zijn wat mij betreft: voeding, beweging en ontspanning! Ik vind het persoonlijk heerlijk om te eten, te ontspannen, maar ook om te sporten. Je waardeert het nog eens extra wanneer je door lichamelijke klachten het lange tijd helemaal niet kan. Maarrr... niet iedereen is zo dol op sport. Toch denk ik dat er voor iedereen wel een sport te vinden is die bij diegene past en waar hij/zij plezier aan beleeft. Voor mij zijn dat yoga en pilates. Yoga draagt bij aan balans tussen lichaam en geest en helpt bij de opbouw van kracht en lenigheid. Pilates is pure krachttraining en heel goed voor je lichaamshouding.

Helaas is niet iedereen in staat om een sportabonnement te bekostigen, maar dat hoeft je zeker niet tegen te houden om te bewegen. Tegenwoordig zijn er heel veel trainers online te vinden die jou graag motiveren om jouw doelen te bereiken. Mijn favorieten: Cassey Ho van Blogilates / POP Pilates & Tara Stiles van Strala Yoga.

Beide vrouwen zijn inspirerend en lekker enthousiast. Dat vind ik zelf altijd erg motiverend en makkelijker om het vol te houden. Daarnaast heeft Tara een kalender gemaakt, zodat je een houvast hebt voor jezelf en dagelijks flink aan het werk wordt gezet voor een maand lang. De kalender werkt met haar dvd's, maar mocht je deze niet willen aanschaffen, dan kun je de video's ook terugvinden op haar YouTube kanaal. Ook Cassey maakt het ons makkelijk met een Beginner's Calendar en mocht je na die maand de smaak te pakken hebben, dan kun je op haar website iedere maand een kleurrijke en inspirerende nieuwe workout kalender vinden. De video's van Cassey kun je allemaal terugvinden op haar YouTube kanaal of in haar App voor op je gsm.

Ik ben erg benieuwd of jullie net zo enthousiast zijn over deze twee inspirerende vrouwen als ik. Dus laat het me maar weten! Overigens voorzien beide vrouwen ons ook nog eens van goed advies op het gebied van ontspanning en voeding. Meteen alle drie de pijlers voor een healthy lifestyle in één dus! De recepten die ze met ons delen zijn ook nog eens makkelijk en lekker. Aanrader: de '2 ingredient pancakes' van Cassey. Mjam! Zo wil ik iedere ochtend wel ontbijten. En... laat ook even weten of jij het ook zo jammer vindt dat de sportkleding die ze ontwerpen niet in Nederland te koop is (wel online, maar hoge verzendkosten helaas).

Liefs, Barbara



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter: