woensdag 4 september 2013

Frame it!

Ik ben dol op het maken van collages! Een tijdje terug heb ik mijn verjaardag gevierd met wat vriendinnen. Onder het genot van een hapje en een drankje hebben wij collages gemaakt met als thema: Utopia bestaat! Wat als alles zou kunnen en mogen en je geen beperkingen had? Alles wat ons inspireerde met dit idee in ons achterhoofd hebben we uitgeknipt en opgeplakt. Zie hier het resultaat. Zonder vast plan krijg je toch de mooiste creaties en als je er daarna dan naar kijkt en erover praat blijken het niet zomaar plaatjes te zijn. Er zit een verhaal achter, je herkent dingen.

Acht collages met als thema 'Utopia bestaat!'
Ergens verwacht je het wel, maar toch verrassend om te zien dat iedereen een totaal andere collage heeft gemaakt. Wat ik ook leuk vond om te zien, was dat ik een totaal andere collage had gemaakt dan een tijdje geleden. Ongeveer een jaar geleden heb ik namelijk ook een collage moeten maken voor mijn toenmalige coach. Ik zat toen in een moeilijke periode en had veel vragen. Dat zag je ook terug in de afbeeldingen en teksten die ik had gebruikt. Nu voel ik me een stuk sterker, krachtiger dan toen en het viel mij op dat de afbeeldingen in mijn collage dat gevoel ook zeker bij mij oproepen. Wat vind jij?

Mijn eigen collage
Wat me ook leuk lijkt om een keer met vriendinnen collages te maken 'over' elkaar. Dus alles wat jij bij de ander vindt passen. Ik denk dat het wel leuk is om te zien hoe het beeld van iemand anders is van jou. Zou dat overeen komen met wat je zelf denkt/vindt? Ben al weer bezig met het verzamelen van tijdschriften, dus wie weet volgt er snel een volgende collage met weer een nieuw thema! Hebben jullie nog ideeën?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter: