donderdag 5 september 2013

Smakelijk!

Ik heb het afgelopen jaar een weekkalender gekocht van 'Hoge hakken in de keuken'. Kennen jullie die? Ze hebben ook kookboeken met heerlijke recepten, maar alleen om de titel zou je de boeken of kalender al kopen. Het leuke is dat je aan het einde van het jaar de kalender eraf kan scheuren en een kookboek overhoudt. Kijk daar houd ik van, lekker praktisch en multifunctioneel. Maar goed, to the point! Iedere week staat er dus een recept en dat maak ik dan. Aanrader, want dan maak je nog eens wat dingen die je normaal niet zo snel zult maken én de meeste recepten zijn ook nog eens heel lekker. Zo heb ik dus afgelopen weekend citroenijs gemaakt. Ik ben gek op zurige ijssmaken en al helemaal op deze, want deze herinnert mij aan onze vakanties in Frankrijk van vroeger. Daar verkopen ze deze ijsjes dus gewoon in de supermarkt (ook in een sinaasappelvariant voor de liefhebbers)! Maar niks evenaart natuurlijk de homemade versie. Aanrader dus! Alleen... even serieus, kennen jullie iemand die een ijsmachine heeft? Nee? Dacht ik al, ik dus ook niet. Gelukkig kun je het ook zonder ijsmachine maken, maar dat is dus wel wat meer werk, maar het zeker waard!

Homemade citroenijs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter: