zaterdag 7 september 2013

Op zoek in de natuur...

Vroeger hadden we thuis een spel: 'Op zoek in de natuur'. Ken je dat? Dat vond ik echt geweldig om te spelen. Helaas was het een gezelschapsspel. Daar is niets mis mee, want daar ben ik dol op, maar ik moest altijd iemand overhalen om mee te doen. In het spel moet je allerlei vragen beantwoorden over de natuur, met allerlei weetjes, plaatjes, een vlinderpuzzel enzovoorts. Echt iets voor mij: dingen leren, gezellig samen en de natuur.

Gezelschapsspel 'Op zoek in de natuur'
Ik dacht altijd dat ik een stadsmeisje was, maar nu we weer in een dorp wonen, vind ik het ook heerlijk om zo dicht bij de natuur te zijn. En we hebben een tuin, in plaats van een winderig koud balkonnetje. Ik wil graag de 'wonderen der natuur' met jullie delen. Zo zag ik laatst onderstaande vlinder. Supermooi en nee niet in de dierentuin, maar in onze eigen tuin. Tip van de week: vlinderstruik! Klinkt logisch, maar werkt echt super als je wilt genieten van het meest uiteenlopend moois in vlinderland.

'Exotische' vlinder in onze eigen tuin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter: