maandag 14 oktober 2013

Yoga rules!

Wat is er fijner dan balans tussen lichaam en geest? Ik ben zelf nogal een denker en kan snel alles overanalyseren in mijn hoofd, verschrikkelijk irritant. Ik trek dan ook snel naar mensen die meer doeners zijn, dat spreekt mij aan. Sinds een tijd sta ik weer meer in connectie met mijn lichaam, mijn gevoel en dat helpt mij ook meer uit mijn hoofd te blijven en meer in de buurt te komen van deze balans tussen lichaam en geest. Één van de dingen die mij daarbij heeft geholpen is yoga. In eerste instantie was ik een aantal jaren geleden begonnen met pilates en hierbij ervaarde ik al dat je zo intensief bezig bent met je lichaam, dat je hoofd lekker leeg en stil wordt. Bij yoga gaat dit nog een stapje verder, door heel bewust adem te halen kun je deze ervaring intensiveren. Heerlijk om in een echte flow te zitten en helemaal op te gaan in het moment en je pure 'ik' te ervaren.

Omdat ik een tijd niet heb kunnen sporten en al helemaal geen yoga meer kon doen door mijn liesblessure ben ik begonnen met rustig één keer per week weer een les te gaan doen. Ik wilde graag wat intensiever hiermee bezig zijn, omdat ik (wederom) merkte dat het echt een manier van bewegen is waar mijn lichaam goed op reageert. Ik volgde al de blog van Tara Stiles, die ik vorig jaar op het Happinez festival heb mogen ontmoeten. Zij is een yogalerares uit New York, Amerika. In april van dit jaar had zij een maandschema op haar blog geplaatst. Met haar dvd's, die gelukkig toen net in Nederland verkrijgbaar waren via de Yogashop heb ik toen een maand lang elke ochtend en avond yoga gedaan. Er zitten ontspannende, maar ook hele zware yogalessen tussen. Het is even doorzetten, maar dan voel je je ook zeker super!

Deze maand ben ik weer begonnen aan een maand Tara. Vorige keer was in het voorjaar en dat merk ik wel. Ik heb er iets meer moeite mee om 's ochtendsvroeg op gang te komen met dit herfstige weer. Gelukkig is het schema een goede houvast! Qua beweging gaat het wel heel goed, want volg al een tijdje weer 2x per week yoga en pilates. Bijna weer in mijn oude 'shape', nog even doorzetten. Het voelt in ieder geval heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter: