maandag 18 augustus 2014

MmmMaandag: Hartige muffins met zalm

Het ontbrak een beetje aan avondeten op mijn blog, dus hierbij een lekker recept voor het diner. Het zijn hartige muffins en ze zijn (vinden mijn vriend en ik) errug lekker!

Diner - Hartige muffins met zalm (2 p.)

Wat doe ik erin?
Pakje hartige bladerdeeg, 100 gram zalm, 12 cherrytomaatjes, 3 bosuitjes, 6 eieren, scheut melk, zeezout, peper en dille.

Hoe maak ik het klaar?
Verwarm de oven voor op 220 graden en vet de muffinvorm goed in. Leg de plakjes bladerdeeg in de vorm en druk ze goed aan. Prik met een vork gaatjes in de bodem. Snijd de zalm, tomaatjes en bosui in stukjes en mix dit door elkaar. Verdeel het mengsel over de bladerdeegbakjes. Mix de eieren met de melk en wat zeezout, peper en dille naar smaak. Giet dit mengsel in de bladerdeegbakjes (LET OP! Niet te vol, dan stromen ze over. Heb je nog eimengsel over? Bak er een eitje van!). Bak de muffins ongeveer 20 minuten in de oven tot ze gaar zijn. Geniet ervan!


PS. Het gezichtje is per ongeluk gebeurd, maar het ziet er wel extra leuk uit! ;-)

Op zoek naar meer lekkere en gezonde recepten? Check dan ook de salade met bulgur en doperwten, de homemade muesli, reinigende groene soep, frisse salade met appel en geitenkaas, water met een smaakje of de frisse salade met kip.

Automatisch een e-mail ontvangen als er weer een nieuw bericht van mij verschijnt op deze blog? Laat dan je e-mailadres achter op mijn homepage bij 'volg mij per mail'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter: