maandag 11 augustus 2014

MmmMaandag: Salade met bulgur en doperwten

De meeste mensen lunchen met brood, maar een salade is ook zo klaargemaakt. Lastig met je werk? Maak de salade dan tegelijk met het avondeten de dag ervoor en je hoeft alleen 's ochtends je bakje uit de koelkast te pakken om mee te nemen. Het voordeel van een salade boven brood (voor mij) is dat ik er veel meer energie uit haal (voedingsstoffen!). En zeg nou zelf... al die kleuren op je bord dat maakt toch vrolijk?!

Lunch - Salade met bulgur en doperwten (2 p.)

Wat doe ik erin?
150 gram bulgur, 400 gram doperwten, 4 plumcots (kruizing tussen abrikoos en pruim), geitenkaas, zeezout, peper, gemalen komijn, kurkuma, munt, limoensap en olijfolie extra vierge.

Hoe maak ik het klaar?
Doe de bulgur in een pan met water en voeg wat zeezout, peper, gemalen komijn en kurkuma toe. Kook de bulgur 10 minuten. Kook ondertussen ook de doperwten (mits ze nog niet gaar zijn) in 4 minuten beetgaar. Giet beide af en voeg de bulgur en doperwten samen in een schaal. Snijd de plumcots in stukjes en voeg deze ook toe. Voeg wat munt toe (vers is het lekkerste) en sprenkel er wat limoensap en olijfolie overheen. Hussel alles goed door en verdeel het over 2 borden. Verkruimel tot slot de geitenkaas over de salade. Enjoy!

Salade met bulgur en doperwten

Op zoek naar meer lekkere en gezonde recepten? Check dan ook de homemade muesli, reinigende groene soep, frisse salade met appel en geitenkaas, water met een smaakje of de frisse salade met kip.

Automatisch een e-mail ontvangen als er weer een nieuw bericht van mij verschijnt op deze blog? Laat dan je e-mailadres achter op mijn homepage bij 'volg mij per mail'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter: